USA, American Samoa, Bahamas, Barbados, Bermuda, Brit.Indian Ocean Terr., British Virgin Islands, British West Indies, Caymon Islands, Dominican Republic, GUAM, Haiti, Jamaica,Marshall Isles, N.MARIANA ISLES, PEURTO RICO, Tahiti, Virgin Islands, Western Samoa Belgium (Belgia) Canada (Kanada) UNITET KINGDOM (Wielka Brytania), CHANNEL ISLES, ISLE OF MAN, ISLE OF WRIGHT, SCOTLAND (SZKOCJA), WALES (WALIA) Australia, New Caledonia Netherlands (Holandia) Luxembourg (Luksemburg) Portugal (Portugalia), Cape Verde Greece (Grecja) Ireland (Irlandia) Nothern Ireland (Północna Irlandia) Spain (Hiszpania) South Africa (RPA) New Zealand (Nowa Zelandia) Czech Republic (Czechy) Slovak Republic (Słowacja) Mexico (Meksyk) Philippines (Filipiny)
szukaj
aloes, aloe vera, profilaktyka zdrowia i urody
środa, 22 sierpnia 2018 r.       imieniny obchodzą: Cezary, Maria
praca producent aktualnosci banery publikacje Jak dołączyć do FLP start
Kategorie
»  Napoje aloesowe (9)
»  Kolekcja Aroma Spa (3)
»  Sonya Skin Care Collection (8)
»  Suplementy diety (26)
»  Higiena na co dzień (18)
»  Pielęgnacja skóry (24)
»  Produkty pszczele (4)
»  Kontrola wagi (9)
» Bezpłatne próbki produktów (0)
» ESSENTIAL OILS (9)
» Forever pomysły na prezenty (7)
» Kosmetyki - FLAWLESS BY SONYA (23)
» Materiały reklamowe (2)
» Próbki i akcesoria dodatkowe (9)
» Zestawy aloesowe (4)
» Zestawy Clean9 i F.I.T (8)
» Zestawy Touch of Forever (4)
» Zestawy Vital5 Paks (6)
Logowanie
login:  
hasło:  
Porady
» Pielęgnacja skóry
»  PROMOCJE, KONKURSY, KONFERENCJE
»  Chwile zadumy, pokazy slajdów
» .
» Aloes na co dzień
» Aloes w prasie
» Aloesowy przewodnik po zdrowiu i urodzie
» Dodatki do żywności
» Dzieci a Aloes
» FAQ
» FLP - Prezentacja firmy
» FOREVER miesięcznik
» Forever pomysły na prezenty
» Jak zarabiać
» Kontrola wagi
» Lista słownikowa
» Maseczki, zabiegi
» Moja historia
» Osiągnięcia
» Pliki do pobrania
» Portret sukcesu
» Portret z aloesem w tle
» Produkt
» Przedsiębiorca Forever
» Skuteczne ilości
» Tematy aktualne na . . .
» Tematy miesiąca
» Uroda
» Witaminy
» Wywiady
» Zdrowie
» Zwierząta a aloes
Inne

Strona Główna FLP

Strona Międzynarodowej Rady do Spraw Aloesu


TOP-LISTY:

ALOES TOPLISTA


Sklepy online


Wellness


Serwisy medyczne



ZDROWIE i URODA


REKLAMA:

Katalog Stron Kobiecych

Katalog Stron Internetowych
Polecam
» blog Michała
» e-aloes.pl
» aloes-vera.org
» genealogia
» wyprzedaż RTV
» automatyzacja pracy
» You Tube
» Facebook
» Schronisko
» Bramy i kominki
ZAMÓWIENIA
ON-LINE
REGULAMIN
            KONTAKT

wielkość tekstu: A |  A |  A



Przedsiębiorca Forever » Akademia biznesu » Managerowie o biznesie
Krool Robert - Zżynać od matoła czy od prymusa? dylemat przywódczy w erze „cywilizacji hołubiącej miernotę i plastik” (cz.II)


Najcenniejsze, co możesz zdobyć
, to zdolność do: - zmuszania samego siebie, żeby robić to, co należy zrobić; - wtedy, gdy powinno to być zrobione; - bez względu na to, czy ci się to podoba czy nie. (Thomas Huxley)


Łatwiej kogoś ściągnąć w dół, niż wyciągnąć do góry
… Zwłaszcza gdy osoba stojąca na dole jest od nas słabsza psychicznie, mniej dojrzała, zatem nawet silniejsza, bo mniej skomplikowana - i tak z reguły bywa. Jesteśmy zatem kuszeni litością, poczuciem winy lub obowiązku. Jednak pytanie brzmi inaczej: co i na ile zdrowego można na takich uczuciach/poczuciach zbudować? – zapytał mnie kiedyś jeden z biznesmenów, który stracił rękę, ale wygrał z rakiem. Słyszałem jego pytanie wyraźnie i słyszę je nader często w głowie do dziś: Przytułek dla sierot? A może „dzienną noclegownię” albo inne schronisko?

Jak widzę
, to nierzadki przypadek poważnego dylematu wśród kadr menedżerskich i przedsiębiorców. Istotną kwestię, którą chcę poruszyć w tym materiale, odkryłem dawno temu, kiedy po raz pierwszy zostałem szefem. Zauważyłem, że tracę bardzo dużo czasu na prywatne rozmowy z zespołem. Wydawało mi się, że skoro jestem liderem, to muszę być wszędzie, z każdym i wiedzieć o wszystkim. Za przystępność byłem lubiany
i szanowany – dopóty, dopóki za wszelką cenę starałem się zniżyć do poziomu dojrzałości zadaniowej otaczających mnie ludzi. Któregoś dnia, po rozmowie z mentorem, dotarło do mnie po raz pierwszy, że jeżeli chcę się rozwinąć jako człowiek i menedżer, to raczej nie uda mi się to z tymi osobami, które mnie otaczają. Zadano mi fundamentalne pytanie: jakim człowiekiem stajesz się, pracując i obcując z tym ludźmi? Bardziej inteligentnym, wrażliwym, oczytanym, sprawniej myślącym, twórczym…?

Po namyśle zacząłem syzyfową pracę
. Od czego zacząłem? Próbowałem jak ten osioł wciągnąć ludzi na swój poziom. Robiłem to dość długo i żmudnie, aż popadłem w depresję, rozżalenie, potem we frustrację. Kiedy już byłem w stanie rezygnacji, mentor zwrócił mi uwagę na istnienie pewnych praw fizyki, zrozumiałem więc potęgę siły grawitacji i jej ciemną stronę: jeżeli stoisz na stole, a ktoś klęczy na podłodze, to podając mu pomocną dłoń – łatwiej będzie ci wciągnąć go na swój poziom czy raczej klęczącemu ściągnąć cię na dół?

Oto i wniosek kluczowy. Byłem idealistą, chciałem pomagać, uczony przez lata zasad wolontariatu, a tu nagle obuchem w łeb… Równa się w górę. Łatwo jest ściągać od matoła, trudno nadążyć za prymusem. Będziemy przeżywać niepowodzenia, grzęznąć w stagnacji, jeżeli nasze kontakty, praca, plany ograniczą się do niewłaściwych ludzi z tzw. umysłowego przytułka dla sierot. Stąd non stop rozglądam się za doskonałymi jednostkami. Na moje pytanie o swojego najlepszego dyrektora niektórzy liderzy odpowiadają: no oczywiście – następny.

Interesują mnie więc ci, którzy doszli dalej niż ja, są lepsi, wytrzymalsi, szybsi. Po co? By dowiedzieć się, jak sobie radzili z niedoskonałością własną i innych. Bo to istotny dylemat przywódczy – jak być żywym przykładem, inspiracją, a nie wzorem do naśladowania. Jak BYĆ? A nie „jak chcieć” zostać osłem-ikoną lub martwym idolem, kombatantem. „Bycie żywym przykładem” to waluta, za jaką kupuje się rzecz najdroższą dla wszystkich z nas: wiarygodność, zatem i grunt pod autorytet. Przecież sukces to tylko zwykła konsekwencja tego, kim jesteśmy.

„Człowiek wybitny zatrudnia mądrzejszych od siebie” – oto i stara prawda, choć prosta w definicji, jako „droga życia” bardzo trudna. Bo mądrzy
często się maskują. Niestety, jeśli robimy na odwrót, to z mojego punktu widzenia, zwierzęcia doradczo-coachingowego, które zbiera historie z rynku – też dobrze, bo mam wtedy żywy przykład, jak nie powinno się postępować. Proszę wybaczyć szczerość. Rola antyprzykładów jest moim zdaniem nieoceniona w kształtowaniu postaw przywódczych. Jednak chcę tu zwrócić uwagę na jedno: mądrość maskuje się nierzadko głupotą lub nawet biernością. To częsty problem z mądrymi, trudnymi w obejściu indywidualistkami, indywidualistami. Zwracam uwagę, że komunikacja,
współpraca z takimi ludźmi to prawdziwe wyzwanie. Ale i źródło satysfakcji, wynikającej z poczucia dobrze zainwestowanego czasu, energii,
czyli życia.

To właśnie są bardzo intrygujący, tajemniczy mistrzowie, z jakimi wielu moich klientów początkowo sobie nie radzi. Patrzą na wielkie,  transparentne przykłady menedżerów, o jakich się pisze, mówi, lecz lektura historii Toyoty
i Microsoftu jest, „z całym szacunkiem dla osiągnięć tych koncernów, stratą czasu” – stwierdził kilka lat temu w wywiadzie dla Manager Magazin dr Herman Simon, wykładowca London Business School, założyciel firmy doradczej, znanej z tropienia Tajemniczych Mistrzów (TM).

Bardzo charakterystyczną cechą np. przedsiębiorstw z gatunku TM jest to, że prawie nikt, poza partnerami biznesowymi i specjalistami w danej branży, nie zna nazw tych firm. Rzeczywistym spiritus movens takich firm, pomysłodawcą ich wiodących produktów i kierunków rozwoju zwykle jest właściciel, prezes, czasem założyciel, który, jak widzę, z reguły jest trudnym w obejściu indywidualistą i niestandardowym menedżerem. Ale to zaledwie jeden
z warunków sukcesu TM. Najbardziej kreatywny założyciel nic nie zdziała, jeśli nie zbuduje zespołu, który będzie zarządzał złożonymi procesami biznesowymi i zadba o ich ciągłość. Dlatego zdaniem Simona, TM mają jeszcze jedną niezwykłą umiejętność – przyciągania najlepszych ludzi i ich zatrzymywania. Wskaźnik rotacji wśród pracowników dla badanych przez Simona TM to 2,7 procent (taka część zespołu zmienia się co roku), podczas gdy średnia na przykład w Niemczech sięga 8 procent. Oznacza to, że średni staż pracy w TM wynosi 37 lat, podczas gdy w przeciętnym niemieckim przedsiębiorstwie – 12,5 roku, jak podał 3 lata temu Manager Magazin.

Dlaczego najlepsi ludzie są wierni?

Jak widzę, dlatego, że trafili na mądrych szefów, którzy wiedzą, jak obchodzić się z klientem wewnętrznym, który jest indywidualistą i ostoją nierzadko ukrytej wiedzy o zbędnych kosztach i ich przyczynach. Dziś przecież ludzie najczęściej zmieniają szefów, nie firmy.

A co na to jeden z istotnych filarów myśli przywódczej? Wódz może zupełnie nie znać się na konstrukcji wozu ani na zaprzęgu armaty, ale powinien umieć ocenić
czas marszu kolumny w różnych warunkach.
(Carl von Clausewitz, „O wojnie”)

Źródło: Forever Poland Listopad 2010


Dodatkowe materiały: brak załączników


Nowości

Krem BB Cococa

Cena: 169.74 zł

zobacz więcej »
Promocje
Informacje
» Najczęściej czytane
» Ostatnio dodane
Dla zalogowanych
Zamów bezpłatne próbki
Newsletter

Wpisz swój e-mail aby
otrzymywać od nas
informacje o nowościach.

zapisz wypisz



Cennik produktów
Informator o produktach

Certyfikat Międzynarodowej Rady do spraw aloesu IASC
Certyfikat Międzynarodowej Rady do spraw aloesu IASC
Świadectwo Koszerności Produktu
Świadectwo Koszerności Produktu
Islamska Pieczęć Aprobaty
Islamska Pieczęć Aprobaty
Nie testowane na zwierzętach
Nie testowane na zwierzętach

Witamy na stronach sklepu internetowego Aloetech.
Pragniemy przybliżyć Państwu produkty firmy Forever Living Products. Jest to największy na świecie plantator Aloe Vera, a także największy wytwórca i dystrybutor produktów odżywczych i kosmetycznych na bazie aloesu. Aloe Vera to naturalna, bezpieczna roślina, której miąższ może być używany jako bardzo zdrowy produkt odżywczy, regenerujący, oczyszczający i uodparniający organizm.

AloeTech



www.aloetech.pl
biuro@aloetech.pl
tel. +48 692 700 000


(+48) 692 700 000

KONTAKT Gadu-Gadu
4939241
13608178

SKYPE
aloetech-flpp
aloeTech-office

Mój kanał na YouTube

Kanał YouTube Michał Grabarski
Zeskanuj kod
Krool Robert  -   Zżynać od matoła czy od prymusa? dylemat przywódczy w erze „cywilizacji hołubiącej miernotę i plastik”  (cz.II), Aloe Vera, aloes do picia ułatwia odchudzanie i kontrolę wagi a także poprawia  zdrowie i urodę
Danuta Grabarska & Michał Grabarski - Forever Business Owner
projekt i wykonanie: ALPANET - Polskie Systemy Internetowe

Uwaga:

Żadna część tej strony internetowej nie może być kopiowania ani powielana w jakikolwieksposób bez pisemnej zgody jej właściciela. Dopuszczalne jest stosowanie krótkich cytatów zaczerpniętych z tej strony internetowej składających się z nie więcej niż 5 zdań o ile wykorzystujący je - poda stronę http://www.aloetech.pl - jako punkt odniesienia.

Informacje zawarte w serwisie mają charakter edukacyjny, nie konsultacyjny. Teksty zawarte na stronie nie są podstawą do diagnozowania. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skonsultuj się z lekarzem, który zna tematykę profilaktyki zdrowia.

Zwracamy państwa uwagę na to, że wyroby FLP to środki spożywcze/suplementy diety oraz produkty pielęgnacyjne, przeznaczone dla osób zdrowych, jako element troski o zdrowie i urodę. Promowanie produktów jako pomocnych przy schorzeniach/dolegliwościach stanowi naruszenie "Zasad Działalności FLP Poland", polityki firmy oraz polskiego prawa.

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Mimo wszystko może mieć jednak miejsce niezgodność ze stanem faktycznym. Przed zakupem prosimy upewnić się czy zamówienie w pełni spełnia Twoje oczekiwania. W przypadku wątpliwości zapytaj nas na naszych infoliniach.

Widzisz błąd w opisie? Zgłoś to nam na formularzu kontaktowym.