USA, American Samoa, Bahamas, Barbados, Bermuda, Brit.Indian Ocean Terr., British Virgin Islands, British West Indies, Caymon Islands, Dominican Republic, GUAM, Haiti, Jamaica,Marshall Isles, N.MARIANA ISLES, PEURTO RICO, Tahiti, Virgin Islands, Western Samoa Belgium (Belgia) Canada (Kanada) UNITET KINGDOM (Wielka Brytania), CHANNEL ISLES, ISLE OF MAN, ISLE OF WRIGHT, SCOTLAND (SZKOCJA), WALES (WALIA) Australia, New Caledonia Netherlands (Holandia) Luxembourg (Luksemburg) Portugal (Portugalia), Cape Verde Greece (Grecja) Ireland (Irlandia) Nothern Ireland (Północna Irlandia) Spain (Hiszpania) South Africa (RPA) New Zealand (Nowa Zelandia) Czech Republic (Czechy) Slovak Republic (Słowacja) Mexico (Meksyk) Philippines (Filipiny)
szukaj
aloes, aloe vera, profilaktyka zdrowia i urody
niedziela, 18 lutego 2018 r.       imieniny obchodzą: Konstancja, Krystian
praca producent aktualnosci banery publikacje Jak dołączyć do FLP start
Kategorie
»  Napoje aloesowe (9)
»  Kolekcja Aroma Spa (3)
»  Sonya Skin Care Collection (8)
»  Suplementy diety (26)
»  Higiena na co dzień (18)
»  Pielęgnacja skóry (20)
»  Produkty pszczele (4)
»  Kontrola wagi (9)
» Bezpłatne próbki produktów (0)
» ESSENTIAL OILS (9)
» Forever pomysły na prezenty (7)
» Kosmetyki - FLAWLESS BY SONYA (31)
» Materiały reklamowe (2)
» Próbki i akcesoria dodatkowe (9)
» Zestawy aloesowe (4)
» Zestawy Clean9 i F.I.T (8)
» Zestawy Touch of Forever (4)
» Zestawy Vital5 Paks (6)
Logowanie
login:  
hasło:  
Porady
» Pielęgnacja skóry
»  PROMOCJE, KONKURSY, KONFERENCJE
»  Chwile zadumy, pokazy slajdów
» .
» Aloes na co dzień
» Aloes w prasie
» Aloesowy przewodnik po zdrowiu i urodzie
» Dodatki do żywności
» Dzieci a Aloes
» FAQ
» FLP - Prezentacja firmy
» FOREVER miesięcznik
» Forever pomysły na prezenty
» Jak zarabiać
» Kontrola wagi
» Lista słownikowa
» Maseczki, zabiegi
» Moja historia
» Osiągnięcia
» Pliki do pobrania
» Portret sukcesu
» Portret z aloesem w tle
» Produkt
» Przedsiębiorca Forever
» Skuteczne ilości
» Tematy aktualne na . . .
» Tematy miesiąca
» Uroda
» Witaminy
» Wywiady
» Zdrowie
» Zwierząta a aloes
Inne

Strona Główna FLP

Strona Międzynarodowej Rady do Spraw Aloesu


TOP-LISTY:

ALOES TOPLISTA


Sklepy online


Wellness


Serwisy medyczne



ZDROWIE i URODA


REKLAMA:

Katalog Stron Kobiecych

Katalog Stron Internetowych
Polecam
» blog Michała
» e-aloes.pl
» aloes-vera.org
» genealogia
» wyprzedaż RTV
» automatyzacja pracy
» You Tube
» Facebook
» Schronisko
» Bramy i kominki
ZAMÓWIENIA
ON-LINE
REGULAMIN
            KONTAKT

wielkość tekstu: A |  A |  A



Przedsiębiorca Forever » Akademia biznesu » Managerowie o biznesie
Mateusz Szymański, MLM - biznes zwyczajny - niezwyczajny


Na temat MLM, czyli marketingu wielopoziomowego, rozmawiamy
z redaktorami Network Magazynu – Maciejem Maciejewskim
i Piotrem Wajszczakiem.

Bankier.pl: Przede wszystkim powinniśmy wyjaśnić Czytelnikom różnicę pomiędzy sprzedażą bezpośrednią (DS – Direct Selling) a marketingiem sieciowym (MLM – Multi Level Marketing).

 

Maciej Maciejewski, Piotr Wajszczak

Maciej Maciejewski: Direct selling powstał wiele tysięcy lat temu. Ktoś wpadł na pomysł, że jeżeli ze swoimi towarami lub usługami wyjdzie naprzeciw swoim potencjalnym klientom, to szybciej do nich dotrze, a następnie pozyska.
To jest sprzedaż bezpośrednia. Natomiast około 60 lat temu w USA kilku charyzmatycznych i pomysłowych sprzedawców bezpośrednich wpadło na pomysł, żeby w model direct selling wkomponować możliwość budowania przez handlowców osobistych struktur z innych, wprowadzonych do swojego systemu sprzedawców.
Pod koniec 2009 roku w branży MLM pracowało 869 tys. Polaków. Biorąc pod uwagę tempo przyrostu, „pierwszy milion” wydaje się być kwestią kilku, kilkunastu miesięcy. Skąd taka popularność marketingu sieciowego?

MM: Nikt na świecie nie prowadzi jeszcze profesjonalnych badań skupiających się wyłącznie na MLM. Wszystkie dostępne w tym momencie dane statystyczne dotyczą całego sektora sprzedaży bezpośredniej. Według moich obserwacji i danych w samym marketingu sieciowym w Polsce działa obecnie ok. 400 tys. menedżerów, w tym może ok. 200 tys. aktywnych. Ale to nie są sprawdzone dane.
Marketing sieciowy według mnie to obecnie najlepszy model do zarabiania pieniędzy. Lepszy od niewolniczego systemu pracy na etacie, bo daje ludziom więcej możliwości, satysfakcji i pieniędzy, oraz lepszy od franchisingu, bo można go zacząć za symboliczną złotówkę, a wyniki mieć podobne lub nawet w wielu konkretnych przypadkach lepsze.

Piotr Wajszczak: Najnowsze badania o DS/MLM wykazały, że aż 88% sprzedawców chce sobie wypracować zniżki i mieć tanie produkty dla siebie. Na drugim miejscu znalazło się spotykanie nowych ludzi, większe dochody są na trzecim miejscu, a na kolejnych bycie własnym szefem, rozwój osobisty
i umiejętności biznesowych, polepszenie bytu rodzinie i większa troska
o rodzinę. Popularność MLM wynika także z uwarunkowań gospodarczych.
Jak wygląda struktura firm działających w branży MLM? Chodzi o modelowe przedstawienie relacji w firmie – zależności pracowników od właścicieli
i ewentualnych przełożonych, roli sponsorów i szeregowych pracowników.
Czyli: kto jest nad kim, jak przepływają środki i kto od kogo jest zależny?

PW: Firma MLM – pracownicy, czyli klasyczna relacja w klasycznej, tradycyjnej firmie. Firma – dystrybutor (przedsiębiorca), tutaj relacja jest dokładnie taka, jak przy franchisingu. Firma daje mi know-how, system i produkt lub usługę,
a ja mam wolną rękę do budowania swojego rynku. Tak naprawdę firma MLM płaci nam za sprzedawanie, reklamę i szkolenie naszych dystrybutorów,
a rozliczane jest to w procentach od wygenerowanego obrotu naszej całej struktury. Dlatego zawsze powtarzam, że MLM to normalny biznes.

MM: MLM to bardzo podobna sytuacja do klasycznego ryku klient – sklep – hurtownia – hurtownia fabryczna – producent. Każdy ma marżę i odsprzedaje towar dalej (niżej). Lecz w MLM pominięto łańcuch pośredników, produkt wędruje bezpośrednio od producenta do klienta, a pośrednicy za informowanie i spowodowanie tego obrotu mają prowizje.
Amway, pierwsza firma działająca w tej branży, miała problemy z prawem - oskarżono ją o regulację cen. Dziś problem też jest aktualny – prawo nakłada na firmy obowiązek sprzedaży po cenach zbliżonych do rynkowych.
Jak sprawdza się ten zapis w przypadku handlu unikatowym towarem?

MM: O to trzeba zapytać odpowiedni urząd regulujący tę kwestię. Być może zostało to spowodowane pomysłem zbudowania pewnego rodzaju zapory obronnej wokół rynku i konsumentów. Żeby nie dochodziło do procederu handlowania ładnie opakowanym pudełkiem zapałek w cenie kilku tysięcy złotych.

Jednak z drugiej strony, jeżeli firma ma w swojej ofercie produkt naprawdę bezkonkurencyjny, to z samego faktu braku konkurencji właśnie ona reguluje jego cenę i nie widzę w tym nic złego. Natomiast jeśli na rynku wyłoni się konkurencja, wtedy cena takiego wyrobu ureguluje się samoistnie – zrobi to rynek.

PW: MLM to przecież normalny biznes. Wiele produktów sprzedawanych we franczyzie jest regulowanych, weźmy np. McDonald’s. To nie chodzi o zawyżanie ceny – firmy ustalają je, aby konkurencja wśród dystrybutorów była uczciwa. Nikogo nie szokuje dokładnie taka sama cena BigMaca!
Skąd więc takie zainteresowanie organów kontrolnych firmami działającymi w branży MLM?

MM: Nie zauważyłem, aby organa kontroli interesowały się firmami MLM w inny sposób, niż dzieje się to w przypadku biznesu tradycyjnego. A nawet gdyby było to prawdą, to przecież od tego są konkretne urzędy, a ich kontrole mogą przynieść wyłącznie pozytywny wymiar dla nas wszystkich.
Wiele kontrowersji, również wśród byłych pracowników branży MLM, wzbudza sposób rekrutowania nowych członków. Na szkoleniach oferuje się złote góry, przemilczając fakt, że duże pieniądze zarabia jedynie kilka procent zaangażowanych, stojących na szczycie, a zdecydowana większość działa na samym dole struktury. Znam wielu ludzi, którzy uważają, że padli ofiarą manipulacji.

MM:
W biznesie MLM nie mamy do czynienia z pojęciem pracownik. Nikt w MLM nikomu nie narzuca godzin pracy czy momentu i wielkości urlopu. Jestem pewien, że w Polsce proces rekrutacji obecnie odbywa się na wysokim poziomie i zwraca się na to szczególną uwagę. Nie jest jednak możliwe pilnowanie każdego networkera przez zarządy firm i prowadzenie go po mieście za rączkę.

PW: Tak więc fakt, że duże pieniądze, a mam na myśli prowizje od 50 do 200 tys. zł miesięcznie w MLM (polskie realia) zarabia kilka procent networkerów, to tylko wynik ich działania. Nie każdy w MLM stawia sobie za główny cel „bogactwo”. Niech Pan zwróci uwagę, że kobieta zarabiająca 2000 zł pensji, gdy dorobi 2000 prowizji w MLM, polecając koleżankom dobre kosmetyki, podwoi swój miesięczny dochód.

Taka sytuacja jest niemożliwa w normalnej firmie. Handlowcy na etacie mają robić wielki obrót i tyle… a obiecuje się im złote góry. Uważam, że należy mieć otwarty umysł i samemu oceniać sytuację. Przecież jeśli ktoś zarabia przez 10 lat 1500 zł netto i uwierzy, że w 2 miesiące będzie milionerem, to jak to komentować ?  To oczywiście nazywa się naiwność. Ale skoro ktoś takie wizje sprzedaje, najwyraźniej planuje na tej naiwności żerować.

MM: Kto takie wizje sprzedaje ?  Choćby jedna z firm z branży w swojej reklamie. W dzisiejszym świecie każda firma uprawia marketing. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że w tym filmie wielokrotnie pada stwierdzenie: „Dajemy Ci szansę”. I to jest w MLM najpiękniejsze. Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Ten system daje możliwości i szansę. Do nas należy decyzja, czy z niej skorzystamy.

PW: Tysiące ludzi bierze kredyty hipoteczne na 30 lat. Czy bank przez tydzień uświadamia im, że mogą się pochorować za 15 lat, że frank może zdrożeć? Banki uświadamiają, że lepiej mieć swoje (banku) mieszkanie niż mieszkać u mamusi.
MLM dynamicznie rozwija się w branży finansowej. Firmy nazywają pracowników doradcami, podczas gdy całą wiedzę o finansach zdobyli oni podczas jednorazowego szkolenia. Czy nazywanie sprzedawcy doradcą jest uczciwym zabiegiem?

MM: To zależy od tego, na jakim poziomie dana firma organizuje szkolenie. Większość finansowych firm MLM, które znam, zwraca szczególną uwagę na szkolenia, które są etapem długofalowym i działają w nich wysokiej klasy specjaliści. Natomiast gdyby firma finansowa wypuściła w teren wczoraj zaangażowanego do systemu górnika, który nie ma pojęcia o finansach, to byłoby nieuczciwe. Ale przecież takiego pseudosprzedawcę szybko zweryfikuje rynek i inteligentni konsumenci.

PW: Pamiętajmy, że bez licencji KNF taka osoba jest jedynie asystentem (asystuje przy umowie) i tu znowu poruszę kwestię głowy na karku. W czasach prosperity był wysyp klasycznych doradców. Jeśli do mnie trafia taki „zielony człowiek” i proponuje mi zajęcie się moimi pieniędzmi, to zawsze, o ile jestem zainteresowany, proszę również o spotkanie z jego przełożonym. Z drugiej strony, w Polsce ogólnie panuje mizerna wiedza finansowa. Przypomina mi się sytuacja z początku kryzysu finansowego. Niemal wszyscy winą za fatalną sytuację obarczyli banki. A przecież kredyty hipoteczne brali zwykli ludzie. Może jednak instytucje kontrolne mają pewną rolę do odegrania?

MM: Na pewno. Federalna Komisja Handlu przestrzega przed firmami, które stawiają raczej na rekrutację niż na sprzedaż. Tymczasem w wielu firmach normą jest, że wraz z ofertą zakupu otrzymujemy propozycję wstąpienia do struktury. Nie jest też tajemnicą, że zazwyczaj to sami pracownicy są główną grupą odbiorców towarów, bo zakupy własne również umożliwiają zbieranie punktów dających awans w strukturze.

MM: W Polsce pieczę nad tymi kwestiami sprawują inne jednostki administracyjne i urzędy, nie amerykańska Federal Trade Commission. Niemniej polskie ustawy również dokładnie regulują ten problem. Prawo mówi wyraźnie, że zakazaną piramidą finansową jest działalność, w której mamy do czynienia tylko z rekrutacją. To taki system, gdzie wypłacane prowizje pochodzą wyłącznie z wpłat uczestników danego systemu. W prawdziwych firmach MLM jest to nie do pomyślenia!

Jeżeli zatem, jak pan mówi, w wielu firmach MLM normą jest, że wraz z ofertą zakupu otrzymujemy propozycję wstąpienia do struktury to bardzo dobrze. To dowodzi bowiem, że networkerzy są przedsiębiorczymi filantropami, humanitarnymi menedżerami, bardzo leży im na sercu bezrobocie
i pauperyzacja społeczeństwa. Kiedy polecają możliwości zarabiania i rozwoju osobistego innym, na tacy dają możliwość poprawy bytu i egzystencji wielu osobom i polskim rodzinom.
Sądzę, że networkerzy chcą po prostu na tych ludziach zarobić.
Nie dorabiajmy do tego ideologii.

MM: Z dorabianiem ideologii bym nie przesadzał, oczywiście, że każdy chce zarabiać, ja, Wajszczak i Pan również. Ale znam mnóstwo networkerów, którzy weszli w MLM będąc już multimilionerami lub choćby ludźmi bardzo bogatymi, ponieważ cenią sobie w MLM inne atrybuty, jak choćby pomaganie innym.
To nie jest dorabianie ideologii!

PW: Oczywiście sami networkerzy również są odbiorcami towarów, które sprzedają, a zakupy własne również umożliwiają zbieranie punktów dających awans w strukturze. To bardzo uczciwe rozwiązanie.
Nadmienię, że w większości firm MLM zarejestrowanych jest po kilkadziesiąt tysięcy klientów, a aktywnych dystrybutorów jest tylko kilka tysięcy, więc dane te przeczą postawionej przez Pana tezie. Wielu ludzi chce jedynie kupić taniej produkt i nie interesuje ich możliwość zarabiania. Najważniejsze jest to, że taka możliwość istnieje i każdy ma równe szanse.

Dziękuję za rozmowę,  Rozmawiał Mateusz Szymański.
Źródło: Mateusz Szymański - Bankier.pl


Dodatkowe materiały: brak załączników


Nowości

Odżywka do włosów, SONYA VOLUME CONDITIONER

Cena: 123.98 zł

zobacz więcej »
Promocje
Informacje
» Najczęściej czytane
» Ostatnio dodane
Dla zalogowanych
Zamów bezpłatne próbki
Newsletter

Wpisz swój e-mail aby
otrzymywać od nas
informacje o nowościach.

zapisz wypisz



Cennik produktów
Informator o produktach

Certyfikat Międzynarodowej Rady do spraw aloesu IASC
Certyfikat Międzynarodowej Rady do spraw aloesu IASC
Świadectwo Koszerności Produktu
Świadectwo Koszerności Produktu
Islamska Pieczęć Aprobaty
Islamska Pieczęć Aprobaty
Nie testowane na zwierzętach
Nie testowane na zwierzętach

Witamy na stronach sklepu internetowego Aloetech.
Pragniemy przybliżyć Państwu produkty firmy Forever Living Products. Jest to największy na świecie plantator Aloe Vera, a także największy wytwórca i dystrybutor produktów odżywczych i kosmetycznych na bazie aloesu. Aloe Vera to naturalna, bezpieczna roślina, której miąższ może być używany jako bardzo zdrowy produkt odżywczy, regenerujący, oczyszczający i uodparniający organizm.

AloeTech



www.aloetech.pl
biuro@aloetech.pl
tel. +48 692 700 000


(+48) 692 700 000

KONTAKT Gadu-Gadu
4939241
13608178

SKYPE
aloetech-flpp
aloeTech-office

Mój kanał na YouTube

Kanał YouTube Michał Grabarski
Zeskanuj kod
Mateusz Szymański,  MLM - biznes zwyczajny - niezwyczajny, Aloe Vera, aloes do picia ułatwia odchudzanie i kontrolę wagi a także poprawia  zdrowie i urodę
Danuta Grabarska & Michał Grabarski - Forever Business Owner
projekt i wykonanie: ALPANET - Polskie Systemy Internetowe

Uwaga:

Żadna część tej strony internetowej nie może być kopiowania ani powielana w jakikolwieksposób bez pisemnej zgody jej właściciela. Dopuszczalne jest stosowanie krótkich cytatów zaczerpniętych z tej strony internetowej składających się z nie więcej niż 5 zdań o ile wykorzystujący je - poda stronę http://www.aloetech.pl - jako punkt odniesienia.

Informacje zawarte w serwisie mają charakter edukacyjny, nie konsultacyjny. Teksty zawarte na stronie nie są podstawą do diagnozowania. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skonsultuj się z lekarzem, który zna tematykę profilaktyki zdrowia.

Zwracamy państwa uwagę na to, że wyroby FLP to środki spożywcze/suplementy diety oraz produkty pielęgnacyjne, przeznaczone dla osób zdrowych, jako element troski o zdrowie i urodę. Promowanie produktów jako pomocnych przy schorzeniach/dolegliwościach stanowi naruszenie "Zasad Działalności FLP Poland", polityki firmy oraz polskiego prawa.

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Mimo wszystko może mieć jednak miejsce niezgodność ze stanem faktycznym. Przed zakupem prosimy upewnić się czy zamówienie w pełni spełnia Twoje oczekiwania. W przypadku wątpliwości zapytaj nas na naszych infoliniach.

Widzisz błąd w opisie? Zgłoś to nam na formularzu kontaktowym.