USA, American Samoa, Bahamas, Barbados, Bermuda, Brit.Indian Ocean Terr., British Virgin Islands, British West Indies, Caymon Islands, Dominican Republic, GUAM, Haiti, Jamaica,Marshall Isles, N.MARIANA ISLES, PEURTO RICO, Tahiti, Virgin Islands, Western Samoa Belgium (Belgia) Canada (Kanada) UNITET KINGDOM (Wielka Brytania), CHANNEL ISLES, ISLE OF MAN, ISLE OF WRIGHT, SCOTLAND (SZKOCJA), WALES (WALIA) Australia, New Caledonia Netherlands (Holandia) Luxembourg (Luksemburg) Portugal (Portugalia), Cape Verde Greece (Grecja) Ireland (Irlandia) Nothern Ireland (Północna Irlandia) Spain (Hiszpania) South Africa (RPA) New Zealand (Nowa Zelandia) Czech Republic (Czechy) Slovak Republic (Słowacja) Mexico (Meksyk) Philippines (Filipiny)
szukaj
aloes, aloe vera, profilaktyka zdrowia i urody
wtorek, 13 listopada 2018 r.       imieniny obchodzą: Arkadia, Stanisław
praca producent aktualnosci banery publikacje Jak dołączyć do FLP start
Kategorie
»  Napoje aloesowe (9)
»  Kolekcja Aroma Spa (3)
»  Sonya Skin Care Collection (8)
»  Suplementy diety (25)
»  Higiena na co dzień (18)
»  Pielęgnacja skóry (24)
»  Produkty pszczele (4)
»  Kontrola wagi (9)
» Bezpłatne próbki produktów (0)
» ESSENTIAL OILS (9)
» Forever pomysły na prezenty (7)
» Kosmetyki - FLAWLESS BY SONYA (1)
» Materiały reklamowe (2)
» Próbki i akcesoria dodatkowe (8)
» Zestawy aloesowe (4)
» Zestawy Clean9 i F.I.T (8)
» Zestawy Touch of Forever (4)
» Zestawy Vital5 Paks (6)
Logowanie
login:  
hasło:  
Porady
» Pielęgnacja skóry
»  PROMOCJE, KONKURSY, KONFERENCJE
»  Chwile zadumy, pokazy slajdów
» .
» Aloes na co dzień
» Aloes w prasie
» Aloesowy przewodnik po zdrowiu i urodzie
» Dodatki do żywności
» Dzieci a Aloes
» FAQ
» FLP - Prezentacja firmy
» FOREVER miesięcznik
» Forever pomysły na prezenty
» Jak zarabiać
» Kontrola wagi
» Lista słownikowa
» Maseczki, zabiegi
» Moja historia
» Osiągnięcia
» Pliki do pobrania
» Portret sukcesu
» Portret z aloesem w tle
» Produkt
» Przedsiębiorca Forever
» Skuteczne ilości
» Tematy aktualne na . . .
» Tematy miesiąca
» Uroda
» Witaminy
» Wywiady
» Zdrowie
» Zwierząta a aloes
Inne

Strona Główna FLP

Strona Międzynarodowej Rady do Spraw Aloesu


TOP-LISTY:

ALOES TOPLISTA


Sklepy online


Wellness


Serwisy medyczne



ZDROWIE i URODA


REKLAMA:

Katalog Stron Kobiecych

Katalog Stron Internetowych
Polecam
» blog Michała
» e-aloes.pl
» aloes-vera.org
» genealogia
» wyprzedaż RTV
» automatyzacja pracy
» You Tube
» Facebook
» Schronisko
» Bramy i kominki
ZAMÓWIENIA
ON-LINE
REGULAMIN
            KONTAKT

wielkość tekstu: A |  A |  A



Przedsiębiorca Forever » Akademia biznesu » Managerowie o biznesie
Jarząbek Piotr - Techniki sprzedaży w MLM: Skuteczne umawianie się z Klientami przez telefon. Część I


Przedstaw siebie i swoją firmę – to jasne, na początku każdej rozmowy telefonicznej rozpoczynamy od przedstawienia siebie oraz/lub firmy, którą reprezentujemy. Konieczne jest aby rozmówca wiedział, z kim rozmawia i zechciał umówić się na spotkanie ze mną. Muszę się postarać, żeby dokładnie zrozumiał, jaki jest cel mojego telefonu. Dlaczego ? Ponieważ gdy dzwonimy do kogoś, ta osoba nie jest przygotowana na rozmowę z nami. Nasz rozmówca nie ma pojęcia, że do niego zadzwonimy.

To, co robimy, z racji swojej natury wymaga, aby ludzie pomyśleli o czymś, o czym nie myśleli, zanim do nich zadzwoniliśmy. Innymi słowy, ich plan dnia nie uwzględnia rozmowy z nami. Potencjalni klienci są w trakcie wykonywania swoich obowiązków, gdy Ty dzwonisz do nich i mówisz: ‘Zostaw to, chcę, żebyś zrobił coś innego’. Dlaczego niby mieliby to zrobić? Musimy dać im szansę, aby zrozumieli, w jakim celu do nich dzwonimy, a następnie przedstawić im odpowiedni obraz sytuacji. Oto, jak to zrobić.

Mój początek rozmowy to: ‘Dzień dobry, panie Jones’. Oto kolejny krok. ‘Mówi Steve Schiffman, jestem prezesem firmy D.E.I. Management Group. Nie wiem, czy kiedykolwiek pan o nas słyszał; jesteśmy międzynarodową firmą organizującą szkolenia dla handlowców i przedstawicieli handlowych tutaj, w Nowym Jorku. Mamy również swoje oddziały w Chicago i Los Angeles. Współpracujemy z…’. W tym miejscu wymieniam firmy XYZ, ABC i 123 w kontekście zarządzania potencjalnymi klientami i metod zdobywania nowych klientów przez telefon. W ten sposób przedstawiam mu obraz sytuacji. Użyłem słów kluczowych: szkolenia dla handlowców, zdobywanie nowych klientów przez telefon, zarządzanie potencjalnymi klientami. Wymieniłem firmy XYZ, ABC i 123 — dużych graczy na rynku, choć niekoniecznie z branży pana Jonesa. Powinien znać te nazwy.

Przedstawiłem potencjalnemu klientowi pewien obraz. Podałem mu informacje, dzięki którym łatwiej zrozumie, w jakiej sprawie dzwonię. Może na przykład pomyśleć: ‘O, tutaj chodzi o szkolenie przedstawicieli handlowych’. Dlaczego ma się zastanawiać: ‘Hm… Co? O co chodzi?’. Jeżeli rozmawiam z potencjalnym klientem w taki sposób, nie potrzebuję wyszukanych zwrotów.
Teraz nawiąż do historii, która przekona rozmówcę o Twoim sukcesie. Niezależnie od tego, do kogo dzwonisz, odwołaj się do nazwy firmy, z którą możesz pochwalić się udaną współpracą.

Kilka lat temu współpracowałem z dużym bankiem. Przeszkoliłem około 500 pracowników tego banku pod kątem poprawy ich skuteczności w rozmowach telefonicznych. (Nasza współpraca roz¬poczęła się od tego, że kiedyś wygłaszałem przemówienie na zebraniu Chamber of Commerce (Amerykańskiej Izby Handlowej). Kiedy skończyłem, podeszła do mnie kobieta i powiedziała, że jej zdaniem mógłbym pomóc bankowi, w którym ona pracuje. Okazało się, że w tamtym czasie był to trzeci pod względem wielkości bank w Stanach Zjednoczonych).
Mniej więcej sześć tygodni po ukończeniu szkolenia postanowiłem zadzwonić do innego banku. Zdałem sobie sprawę z tego, że skoro jeden bank był zainteresowany szkoleniem swoich przedstawicieli, w innych bankach sytuacja może być podobna. Jeżeli moje usługi przydały się w jednym banku, w innym może być tak samo. To naprawdę nie miało nic wspólnego z tym, że poszczególne banki są względem siebie konkurencyjne. Wiedziałem, że mam odpowiednie środki do tego, aby dotrzeć do każdego banku lub innej instytucji finansowej.

Następnego dnia wziąłem książkę telefoniczną, poszukałem nazwiska wiceprezesa innego banku, zadzwoniłem do niego i powiedziałem: ‘Witam, panie Smith. Mówi Steve Schiffman. Jestem prezesem D.E.I. Management Group, międzynarodowej firmy organizującej szkolenia dla pracowników, tutaj w Nowym Jorku, a także w Los Angeles i Chicago. Przeprowadziliśmy wiele szkoleń dla banku ABC z zakresu zarządzania potencjalnymi klientami oraz metod zdobywania nowych klientów przez telefon’. Posłuchał — i zgodził się ze mną spotkać!

Teraz spójrz na trzeci i czwarty krok.
Podaj powód, dla którego dzwonisz i Poproś o spotkanie, mówiąc: ‘Dzwonię do pana, ponieważ1 niedawno zakończyliśmy bardzo udane szkolenie w banku ABC w Nowym Jorku. Dzięki niemu pracownicy banku zwiększyli liczbę spotkań z potencjalnymi klientami o jedną trzecią. Chętnie odwiedzę pana w przyszły wtorek o 15:00 i opowiem panu o sukcesie, który był efektem mojej współpracy z bankiem ABC’.

Urok tego zdania polega na tym, że nie mówisz: ‘To, co zrobiliśmy dla banku ABC, zadziała również w waszym przypadku’. Po prostu mówisz, że pracowałeś z inną firmą z tej samej branży i że wasza współpraca zakończyła się sukcesem. Na tym polega technika mająca na celu zachęcenie potencjalnego klienta do współpracy z Tobą przez odwołanie się do osób trzecich.

Technika ta przynosi doskonałe efekty również wtedy, gdy Twoi klienci pracują w różnych branżach. Spójrz:
1 Na moich seminariach powtarzam handlowcom, że mogą, a nawet powinni modyfikować słowa scenariusza, tak by odpowiadały one ich kon¬kretnej sytuacji. Są jednak takie elementy, które powinny pozostać niezmienione. Jednym z takich elementów jest właśnie zwrot: ‘Dzwonię do pana, ponieważ’. Nie zmieniaj go; zwrot ten przyniesie spodziewany efekt, jeżeli będzie powiedziany słowo w słowo tak, jak napisałem. Podobnie dzieje się w przypadku ustalania daty i godziny spotkania — zawsze proponuj konkretny termin, na przykład: ‘Czy odpowiada panu wtorek o 14:00?’.

‘Dzień dobry, panie X, mówi Steve Schiffman z D.E.I. Management Group, międzynarodowej firmy organizującej szkolenia dla pracowników. Mamy swoje biura w Nowym Jorku, a także w Chicago i Los Angeles. Współpracujemy z firmami XYZ, ABC i 123 — przeprowadzamy dla nich szkolenia z zakresu zarządzania potencjalnymi klientami i metod zdobywania nowych klientów przez telefon. Dzwonię do pana, ponieważ właśnie zakończyliśmy szkolenie w firmie

U.S. Delivery, będącej największym dostawcą usług kurierskich w rejonie Louisville. Na tym szkoleniu zaprezentowaliśmy skuteczne metody zwiększenia obrotów firmy przez zwiększenie liczby spotkań z potencjalnymi klientami. Dzięki naszym technikom pracownicy firmy w krótkim czasie zwiększyli skuteczność namawiania potencjalnych klientów do spotkania o jedną trzecią. Chętnie pana odwiedzę i opowiem o sukcesie, który był efektem naszej współpracy z firmą U.S. Delivery. Czy odpowiada panu wtorek o 15:00?’.

Jeszcze raz powtarzam — największą zaletą tej techniki jest to, że nie mówię rozmówcy, że mogę coś dla niego zrobić. Zamiast tego opowiadam mu o udanej współpracy z innymi firmami i proponuję spotkanie. Nie składam obietnic bez pokrycia.

Tę samą rozmowę można przeprowadzić w inny sposób:
‘Dzień dobry, panie Jones, mówi Steve Schiffman z D.E.I. Management Group. Współpracujemy z firmami XYZ, ABC oraz 123 — przeprowadzamy dla nich szkolenia z zakresu metod zdobywania nowych klientów przez telefon. Dzwonię do pana, ponieważ właśnie zakończyliśmy szkolenie w firmie Skład Tarcicy, działającej w tym rejonie. Zaprezentowaliśmy na nim skuteczne metody zwiększenia sprzedaży materiału drzewnego przez zwiększenie liczby spotkań z potencjalnymi klientami. Chciałbym pana odwiedzić w przyszły wtorek o 15:00 i opowiedzieć panu o sukcesie, który był efektem naszej współpracy z firmą Skład Tarcicy’.

Mogę również przedstawić bardziej ogólny zarys działalności firmy. Mogę powiedzieć: ‘Dzień dobry, panie Jones, mówi Steve Schiffman z D.E.I. Management Group. Współpracujemy z firmami XYZ, ABC oraz 123 — przeprowadzamy dla nich szkolenia z zakresu metod zdobywania nowych klientów przez telefon. Dzwonię do pana, ponieważ właśnie mieliśmy zebranie całego działu sprzedaży, na którym dowiedziałem się o sukcesach naszej firmy na terenie Filadelfii. Chciałbym pana odwiedzićw przyszły wtorek o 15:00 i opowiedzieć panu o udanej współpracy naszej firmy z innymi firmami na terenie Filadelfii’.

W ten sposób informujesz o swoich sukcesach na terenie miasta, w którym koncentruje się działalność firmy potencjalnego klienta.

Cokolwiek działa — czegokolwiek potrzebujesz! Tę samą technikę możesz zastosować, skupiając się na określonej branży: ‘Dzień dobry, panie Jones, mówi Steve Schiffman z D.E.I. Management Group. Nasza firma zajmuje się szkoleniem pracowników. Współpracujemy z takimi firmami, jak Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Gadżety oraz Gadżet Mix. Dzwonię do pana, ponieważ proponowane przez nas metody zwiększenia sprzedaży gadżetów przyniosły w tych firmach wspaniałe efekty. Chciałbym pana odwiedzić w przyszły wtorek o 15:00 i opowiedzieć o sukcesie, który był efektem naszej współpracy z firmami, o których wspomniałem’.

Jeszcze raz przypominam — nie mówię, że mogę zrobić dla tej firmy to samo, co zrobiłem dla poprzednich firm. Po prostu informuję o pracy, którą wykonałem dla kogoś innego i w związku z tym proponuję wspólne spotkanie. Ta metoda diametralnie różni się od podejścia, które prezentuje większość handlowców. Zazwyczaj dzwonią oni i mówią: ‘Dzień dobry, panie Jones, mówi Jack Smith z firmy ABC Gadżety. Dzwonię do pana, ponieważ nasza firma zna metody, dzięki którym może pan oszczędzić sporo pieniędzy’. Ale przecież Ty tego jeszcze nie wiesz. Na razie nie masz pojęcia, jak funkcjonuje ta firma!

‘Dzięki naszym metodom pańska firma będzie działała dużo sprawniej’. Tego też jeszcze nie możesz być pewny! ‘Mamy coś, co mogłoby panu pomóc’. W tej chwili niczego jeszcze nie możesz być pewny!

Jeśli udajesz, że wiesz, jak możesz pomóc potencjalnemu klientowi, możesz się spodziewać, że on odpowie stosownie do Twojego zapytania: ‘Nie sądzę, aby pańska firma mogła tego dokonać. Te rozwiązania nam nie odpowiadają’. Teraz musisz się bronić. Co za strata czasu i energii obu stron!

Przyjmijmy, że z jakiegoś powodu zaprezentowaliśmy całkowicie błędne podejście do klienta. Załóżmy, że nasz rozmówca odpowiedział: ‘Powiedział pan przed chwilą, że robicie X, a oto 12 niezbitych dowodów na to, że X nigdy u nas nie zadziała’.
Wiesz, co powiedzieć w takiej sytuacji, prawda? Oczywiście, że tak:
‘Naprawdę? A tak, z ciekawości, panie Jones, czym zajmuje się pańska firma?’
Bez względu na to, w jaki sposób rozpocząłeś rozmowę, będziesz mógł wykorzystać odpowiedź Twojego rozmówcy jako Podpórkę, dzięki której przeniesiesz rozmowę na inny tor. Wyobraźmy sobie, że potencjalny klient odrzucił Twoją propozycję, ale nie podał konkretnych argumentów albo nie zadał Ci żadnego pytania (w tych dwóch sytuacjach Podpórka jest wyjątkowo skuteczna). Załóżmy, że słyszysz: Pan Jones: Wie pan, jesteśmy zadowoleni z firmy, z którą obecnie współpracujemy. Nie interesuje nas żadna zmiana. Wtedy Ty możesz powiedzieć:
Ty: Muszę panu powiedzieć, że wielu ludzi, z którymi teraz współpracujemy, mówiło to samo, zanim przekonali się, że nasze usługi wspaniale uzupełniają ich działalność.

Albo gdy usłyszysz:
Pan Jones: No, nie wiem, może prześlijcie mi jakieś materiały informacyjne.
Możesz powiedzieć:
Ty: Panie Jones, a nie moglibyśmy po prostu się spotkać? Pasuje panu przyszły wtorek o 15:00?

Nie próbuj się bronić
. Staraj się przewidywać reakcje rozmówcy, wykorzystuj techniki, których Cię nauczyłem, i proponuj spotkanie.


Istnieją różne wariacje techniki polegającej na odwołaniu się do osób trzecich. Znam pewnego agenta ubezpieczeniowego, który odnosi ogromne sukcesy w swojej pracy. Człowiek ten dzwoni do ludzi i mówi: ‘Dzień dobry, panie Smith, mówi Mike Jones z Towarzystwa Ubezpieczeniowego XYZ. Czy słyszał pan o nas ?’.

Na co większość ludzi odpowiada: ‘Nie’. ‘W takim razie niech pan pozwoli, że wyjaśnię, dlaczego do pana dzwonię. Jestem agentem Towarzystwa Ubezpieczeniowego XYZ. Nasza firma współpracuje z wieloma drobnymi przedsiębiorcami w Bostonie. Chciałbym pana odwiedzić w przyszły wtorek o 15:00 i opowiedzieć panu o sukcesach, jakie odnieśliśmy, współpracując z innymi właścicielami małych firm’.

Ludzie często mówią, że mają już ubezpieczenie na życie. Wtedy on pyta: ‘Aha. A tak z ciekawości, czy ma pan wykupioną polisę ABC?’. Rozmówca poprawia go. (Dobrzy handlowcy uwielbiają być poprawiani).

Pan Smith: Nie, wykupiliśmy polisę marki X.

Mike: W takim razie naprawdę powinniśmy się spotkać, ponieważ mogę panu pokazać, w jaki sposób może pan uzupełnić ten program. A przy okazji, czy przeprowadzał pan już analizę finansową swoich dochodów?

A potem, bez względu na to, co odpowie rozmówca, Mike mówi: ‘Tak? To wspaniale. W takim razie powinniśmy się spotkać. Czy odpowiada panu przyszły piątek o 15:00?’.

Nie twierdzę, że za każdym razem udaje mu się uzyskać zgodę na spotkanie. Jednak faktem jest, że ten jeden z najlepszych agentów ubezpieczeniowych w całych Stanach Zjednoczonych zawdzięcza swój sukces korzystaniu z Podpórki oraz stosowaniu technik polegających na odwołaniu się do osób trzecich.
***

Tekst jest fragmentem książki „Skuteczne pozyskiwanie klientów przez telefon”
Stephan Schiffman; Tłumaczenie: Joanna Sugiero
Grupa Wydawnicza HELION SA Onepress.pl


Źródło: MLM – pomysł na dobry biznes ! 


Dodatkowe materiały: brak załączników


Nowości

Forever ARGI+™

Cena: 343.61 zł

zobacz więcej »
Promocje
Informacje
» Najczęściej czytane
» Ostatnio dodane
Dla zalogowanych
Zamów bezpłatne próbki
Newsletter

Wpisz swój e-mail aby
otrzymywać od nas
informacje o nowościach.

zapisz wypisz



Cennik produktów
Informator o produktach

Certyfikat Międzynarodowej Rady do spraw aloesu IASC
Certyfikat Międzynarodowej Rady do spraw aloesu IASC
Świadectwo Koszerności Produktu
Świadectwo Koszerności Produktu
Islamska Pieczęć Aprobaty
Islamska Pieczęć Aprobaty
Nie testowane na zwierzętach
Nie testowane na zwierzętach

Witamy na stronach sklepu internetowego Aloetech.
Pragniemy przybliżyć Państwu produkty firmy Forever Living Products. Jest to największy na świecie plantator Aloe Vera, a także największy wytwórca i dystrybutor produktów odżywczych i kosmetycznych na bazie aloesu. Aloe Vera to naturalna, bezpieczna roślina, której miąższ może być używany jako bardzo zdrowy produkt odżywczy, regenerujący, oczyszczający i uodparniający organizm.

AloeTech



www.aloetech.pl
biuro@aloetech.pl
tel. +48 692 700 000


(+48) 692 700 000

KONTAKT Gadu-Gadu
4939241
13608178

SKYPE
aloetech-flpp
aloeTech-office

Mój kanał na YouTube

Kanał YouTube Michał Grabarski
Zeskanuj kod
Jarząbek Piotr - Techniki sprzedaży w MLM: Skuteczne umawianie się z Klientami przez telefon. Część I, Aloe Vera, aloes do picia ułatwia odchudzanie i kontrolę wagi a także poprawia  zdrowie i urodę
Danuta Grabarska & Michał Grabarski - Forever Business Owner
projekt i wykonanie: ALPANET - Polskie Systemy Internetowe

Uwaga:

Żadna część tej strony internetowej nie może być kopiowania ani powielana w jakikolwieksposób bez pisemnej zgody jej właściciela. Dopuszczalne jest stosowanie krótkich cytatów zaczerpniętych z tej strony internetowej składających się z nie więcej niż 5 zdań o ile wykorzystujący je - poda stronę http://www.aloetech.pl - jako punkt odniesienia.

Informacje zawarte w serwisie mają charakter edukacyjny, nie konsultacyjny. Teksty zawarte na stronie nie są podstawą do diagnozowania. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości skonsultuj się z lekarzem, który zna tematykę profilaktyki zdrowia.

Zwracamy państwa uwagę na to, że wyroby FLP to środki spożywcze/suplementy diety oraz produkty pielęgnacyjne, przeznaczone dla osób zdrowych, jako element troski o zdrowie i urodę. Promowanie produktów jako pomocnych przy schorzeniach/dolegliwościach stanowi naruszenie "Zasad Działalności FLP Poland", polityki firmy oraz polskiego prawa.

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Mimo wszystko może mieć jednak miejsce niezgodność ze stanem faktycznym. Przed zakupem prosimy upewnić się czy zamówienie w pełni spełnia Twoje oczekiwania. W przypadku wątpliwości zapytaj nas na naszych infoliniach.

Widzisz błąd w opisie? Zgłoś to nam na formularzu kontaktowym.